Brisa Logo

Hakkımızda

Biz Kimiz?

Cesaretle Yol Alırız...

Brisa hakkında:

Brisa’nın temelleri, Sabancı Holding ve ortaklarının girişimiyle 1974 yılında kurulan Lassa ile atıldı. 1988 yılında Sabancı Topluluğu ile dünyanın en büyük lastik üreticisi Bridgestone Corporation arasında gerçekleşen ortaklık sonucunda, Brisa adını aldı. Brisa, 1996 yılında iş mükemmelliği konusunda gösterdiği üstün performans sonucu Avrupa Kalite Büyük Ödülü’nü kazanan ilk Türk şirketi olma ünvanını taşıyor. İzmit ve Aksaray’da akıllı teknolojilerle donatılmış üretim tesislerinde, 3000'den fazla çalışanıyla birlikte yeniliklere öncülük eden Brisa yılda 13,5 milyon lastik üretiyor. Bridgestone’un teknolojisi ile İzmit Fabrikasında kurulmuş, belgelendirilmiş AR-GE Merkezinde Türk mühendislerinin geliştirdiği projeler ile geleceğin ihtiyaçlarına yönelik, yüksek performanslı ve kaliteli ürünleri dünyayla buluşturuyor. 2018 yılında 300 milyon dolar yatırımla kurduğu Türkiye lastik endüstrisinin akıllı teknolojilerle donatılmış ilk fabrikası olan Aksaray Fabrikası’nda, robotik çalışmalar, büyük veri, artırılmış gerçeklik gibi yeni nesil teknolojilerden yararlanıyor; yapay zekâ, yazılım tabanlı ağlar, robotik teknolojiler ve akıllı üretim ile Endüstri 4.0’ın ülkemizdeki ilk örneklerine imza atıyor. Türkiye’de sektörün büyüme potansiyeli ve ihracat odağı ile lastik üretimindeki yatırımlarına her iki fabrikasında da devam ediyor.
Brisa, 1200’ü aşkın satış noktası ile Türkiye’de otomotiv sektöründeki en yaygın bayi ağına sahip. Şirket, uluslararası pazarlarda Lassa markası ile güçlü bir performans sergiliyor ve 90’a yakın ülkede 6000’in üzerinde satış noktasına yaptığı ihracat ile global operasyonlarını güçlendirirken, Türkiye ekonomisine değer katıyor.
Brisa, Bridgestone, Lassa ve Dayton markalarıyla otomobil, hafif ticari araç, otobüs, kamyon, tarım ve iş makinaları için özel lastikler üretiyor. Endüstriyel makinalara yönelik emniyet ve kalite kriterleri açısından uluslararası standartlardaki Kinesis markalı forklift lastiklerini, Firestone markalı tarım lastiklerini pazara sunuyor. Bunlara ek olarak Bandag kaplama markası, Veloxia yerli kaplama markası, Lastiğim tabelalı satış noktaları, Mobilite Merkezleri olarak konumladığı Otopratik ve Propratik hızlı bakım hizmet noktaları, Lastik.com.tr alternatif satış kanalı, Profleet filo hizmetleri, Mobilfix ticari araç filolarına yerinde bakım sağlayan mobil bakım servisi ve lastik saklama hizmeti Lastik Oteli, Filofix ticari araçlara yönelik yol yardımı hizmeti ve Brisa Akademi eğitim platformu ile sektöre öncülük ederken müşterileri ve iş ortaklarına değer katıyor.
Bu köklü geçmiş ve üretim gücü ile birlikte Brisa, lastiğin çok daha ötesini hedeflediği bir mobilite dönüşümünden geçmekte. Lastik sektörünün mobilite lideri olarak, 2030 yol haritasının odağında “Mobilite Çözümleri” işini geliştirmek yer alıyor. Brisa gerek bireysel gerekse kurumsal ve ticari müşterilerine lastiğin ötesinde bir yolculuk deneyimi sunma hedefiyle yenilikçi ve öncü mobilite çözümleri sunuyor. Bu kapsamda da şirket içinde konumlandırdığı mobilite ekibi ve tüm çalışanlarının hizmet odaklı yaklaşımı ile uçtan uca dijital, yerinde ve akıllı hizmetleri hayata geçiriyor.
Brisa, mobilite dönüşümü kapsamında en büyük adımlarından bir tanesini 2022 yılında, araç takip sistemlerinde hem ürün hem pazar payı hem de teknoloji anlamında lider firması olan Arvento’yu satın alarak attı. Bu sayede güçlü lastik ürünlerini ve servis ağını Arvento filo yönetim platformu ile entegre ediyor; bütünleşmiş mobil sistemlere ve veri analitiğine dayalı filo yönetim hizmetleri ile müşterilerine kolaylık, verimlilik ve üretkenlik sağlıyor.

Diğer yandan Brisa, otomotiv sektöründe öne çıkan elektrifikasyon konusu elektrikli araçlara uygun lastik üretimine başladı. Şirket, elektrikli araçlar için de hem ürün portföyünü genişletiyor hem de sürdürülebilirliği katkı sağlayan ürünler tasarlıyor. Otopratik ve Propratik hızlı bakım servis zincirleri tüm Türkiye çapında yaygınlaştırırken bu alanları Mobilite Merkezlerine dönüştürüyor. Bu kapsamda Otopratik servis noktalarında elektrikli araçlar için bakım ve şarj hizmetleri sunuluyor.

Brisa tüm bu çalışmalarını sürdürülebilirlik temeli üzerinde inşa ediyor. Kurum kültürünün ve dolayısıyla ayrılmaz bir parçası olarak değerlendirdiği sürdürülebilirlik yönetimi anlayışını paydaşları nezdinde yaygınlaştırmak amacıyla iletişim çalışmaları yürütüyor, sürdürülebilirlik alanlarındaki gelişim noktalarını belirlemek için denetim faaliyetleri gerçekleştiriyor ve somut hedeflere dayanan aksiyon planları ile sürdürülebilirlik performansını güvence altına alıyor. Brisa, sürdürülebilirlik stratejisini “düşük karbon ekonomisine geçiş”, “düşük temaslı ekonomiye geçiş” ve “kültürel ve sosyal dönüşüm” ana odaklarında topluyor.  Aksiyonlarını da Birleşmiş Milletler’in çözüm aradığı Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarıyla eşleştiriyor.

Türkiye’de sürdürülebilirlik alanında öncü uygulamalara ve ilklere imza atmış olan Brisa, Brisa, 1,5 derece senaryosuna göre hazırladığı uzun vadeli emisyon azaltım hedefleri, Bilimsel Temelli Hedefler Girişimi (Science Based Targets Initiative) tarafından onaylanan ilk şirket olma ünvanını taşıyor. Ayrıca Ecovadis değerlendirmesinde Altın kategoride yer alırken, Karbon Saydamlık Projesi (CDP) kapsamında Tedarkçi Derecelendirmesi ve Su Güvenliği kategorilerinde Türkiye Liderleri, İklim Değişikliği kategorisinde Global Liderler arasında yer alıyor.

Misyonumuz Sürdürülebilir büyümeyle topluma üstün değerler sunmak
Değerlerimiz İş güvenliği, inovasyon, müşteri odaklı, ekip ruhu, iş mükemmelliği ve sürdürülebilirlik
Sloganımız Cesaretle yol alırız...
Vizyonumuz Yüksek performansli ürünlerimiz, müşteri odaklı hizmetlerimiz ve filo çözümlerimizle yolculuğunuzu sağlama alırız. İşimiz lastiğin ötesidir